Tessys valpdagbok!!

En svart pojke till!

Inläggav Anneli » tis 04 apr 2017, 05:41

Kl 05.37 kom en svart pojke till!
Anneli

Våra tre underverk!

Inläggav Anneli » tis 04 apr 2017, 05:30

Här är bilden på de första tre men det kommer flera!!

Bild
Anneli

Två på en gång!

Inläggav Anneli » tis 04 apr 2017, 05:25

Kl 05.20 kom först en liten svart tik valp och Tessy var kvar i värken så jag pillade hål på fosterhinnan och då se jag att det finns två svansar! Det kom alltså ut en svart stor hane också på samma värk! Effektivt!

Jag har nu lyckats övertyga Tessy om att det är bättre i valplådan så nu är hon där med sin tre fina barn.
Anneli

En svart pojke!

Inläggav Anneli » tis 04 apr 2017, 05:14

Kl 05.11 föddes han! Fort och lätt kom han ut med nosen först! Tessy blev lite förvånad när han kom ut så jag tog honom i en handduk och torkade honom lite och då ville hon så klart hjälpa till.
Anneli

Nu kommer det värkar!!

Inläggav Anneli » tis 04 apr 2017, 05:07

Jag har inte lyckats övertyga henne om valplådan än så första valpen får födas i biabädden så får vi se hur vi gör sen.
Anneli

Snart!!

Inläggav Anneli » tis 04 apr 2017, 04:57

Tessy har varit lite orolig i natt och flåsat och pipigt rantat runt men vi har fått några stunder vila också och tur är det för nu verkar det börja hända saker!

Hennes rum är fixat och datorn är på plats och jag ligger i sängen där inne nu och bara väntar och längtar efter att få träffa dom små underverken! Tessy sitter i soffan tittar på mig och hennes blick säger bara en sak så snart börjar det!!
Anneli

Tessy sover

Inläggav Anneli » mån 03 apr 2017, 20:40

Vi var ut och kissade en snabbis och nu sover hon igen. Jag ska också passa på och försöka sova lite för det är en rimlig gissning att hon är vaken bitvis i natt och vill att vi ska umgås. Jocke har koll på Tessy med jag provar om det är skönt på min kudde. Om jag känner honom rätt så kommer Tessy bli erbjuden en nattmacka om ett tag!
Anneli

Sover gott

Inläggav Anneli » mån 03 apr 2017, 19:03

Tessy sover gott i soffan. Jag föreslog lite middag dvs malt oxhjärta men det ville hon inte ha. Jag erbjöd kycklingvingar men det dög inte heller. Då tittade vi tillsammans i kylskåpet men vad jag än visade så var det inget som föll damen i smaken. Nytt vatten i skålen uppskattades så hon drack bra och hoppade sen tillbaka upp i soffan och la sig till rätta.
Anneli

Trivs bäst ute!

Inläggav Anneli » mån 03 apr 2017, 15:44

Tessy vill helst att vi ska vara ute så hon och jag skrotar runt här på tomten och njuter av vårsolen och alla härlig vårtecken.

Just nu är vi inne för jag vill förbereda middagsmat så jag kan ägnat mig åt att följa Tessys önskemål resten av kvällen för jag anar att hon kommer ha fler och fler önskemål ju närmare valpning vi kommer.

Just nu har hon bäddat fint i hundsängen i vardagsrummet och hon och tjejerna och Jocke tittar på tv tillsammans. Mysigt! Så medan köttfärslimpan står i ugnen så hinner jag sitta vid datorn (så får Sarabi sällskap en stund också!)

Bild

Hur många valpar gissar ni att det är den fina magen? Hanar/tikar? Färger?
Anneli

Tessys valpdagbok!!

Inläggav Anneli » mån 03 apr 2017, 14:48

Nu är vi igång med valpdagboken som kommer innehålla en massa saker som händer med Tessy och hennes valpar. Idag är det dygn 58. Tessy har sedan imorse varit lite flåsig och hon har inte velat äta så mycket om hon brukar och för en stund sedan kräktes hon upp maten. Betyder det att vi inte behöver vänta så länge till innan vi får träffa hennes valpar?

Bild

Bild

Bild
Anneli

Föregående

Återgå till Tessys valpdagbok