Tessys valpdagbok!!

Tessys valpdagbok!!

Inläggav Anneli » fre 29 jun 2018, 10:30

Vilka härliga tjejer dom är dessa två!!

Här är bilderna som Jon tog när dom var 8 veckor:

Bild

Bild
Anneli

Dags att ge sig ut i världen!

Inläggav Anneli » mån 28 maj 2018, 12:52

Igår flyttade den bruna tiken med mamma Tessy hem till Lena och Jerry. Hon kallas nu för Fanny. Jag är så glad och tacksam för att hon blev erbjuden att flytta till dom och jag behöll så klart avelsrätt så jag kan få gå vidare på det här härliga linjerna i framtiden.

Vår svarta böna bor kvar här till på torsdag så hon får vänta några dagar till innan hon ger sig ut i världen. Om allt blir som jag och familjen hoppas så kommer även hon få valpar hos oss i framtiden!

Dags att avsluta denna valpdagbok alltså. Jag är så stolt över våra två fina Bönor och det ska bli så spännande att få följa dom båda på sin resa genom livet. Två riktigt härliga tjejer som kommer vara till stor glädje för sina familjer och för mig och förhoppningsvis även för vår avel i framtiden eftersom de har en riktigt härlig stamtavla!!
Anneli

Besiktningen gick bra!

Inläggav Anneli » tor 24 maj 2018, 23:37

Ingen prick i protokollet på någon av Bönorna!! Skönt!
Anneli

En sväng i bilen!

Inläggav Anneli » ons 23 maj 2018, 22:45

Lite protester i början men sen gick det ganska bra med båda bönorna behöver träna lite mer på att åka bil... Det är mysigt med bara två valpar i en kull för jag hinner lära känna dom så bra och jag är så nöjd med dessa två. Lite olika till sätt och utseende med två riktigt trevliga valpar som jag verkligen ser fram mot att få följa genom livet. Håll tummarna imorgon för då ska våra två bönor till veterinären och jag vill inte att vi hittar något oönskat!

Ikväll har Jon och Lotta varit här och hjälpt oss att fotografera valparna och det är så kul att ha dessa fina bilder som minne av de små krabaterna!
Anneli

Äntligen registrerade!

Inläggav Anneli » tis 22 maj 2018, 09:33

Oj va krångligt det har varit att registrera valparna hos SKK är och trots att de tillslut fått alla papper som de ville ha (pappa Remus har ju inte valpar i Sverige tidigare så det krävs mer papper då) så blev valparna inte registrerade och efter några dagar får jag beskedet att kullen är godkänd men att "den har fastnat i systemet" så vi får vänta ytterligare på att stamtavlorna kommer! Nu ska dom vara på väg i alla fall.

Jösses vad vi har klurat på namn till dessa två och vi har haft förslag om Australien och England (pappa Remus bor i Australien och han är född hos sin uppfödare i England) och vi har försökt komma på två starka kvinnor som kan ge namn om våra två fröknar men inget har känts helt bra. Tillslut gick vi på temat från Tessys namn i stamtavlan: Bästa Bruna Bön så namnen på dessa två valpar blev "Bönorna" och i stamtavlan heter dom:
Atomos Fulländade Böna (den bruna)
Atomos Förträffliga Böna (den svarta)

Båda tikarna har hittat sina hem och båda familjerna är positiva till att deras hund får valpar här hos oss i framtiden och det är ju så klart ovärderligt för mig så jag är så tacksam och så förväntansfull inför att få följa dessa två Bönor!

Båda två är dessutom riktigt härliga positiva apportörer så det ska bli kul att få följa! Dom har fått träffa skata, duva och mås några gånger och dom visar härlig inställning!
Anneli

Vilken duktig simmare!

Inläggav Anneli » fre 18 maj 2018, 23:21

Svarta fröken hoppade från bryggan och simmade så himla bra hela vägen till stranden men tog en liten paus på en sten innan hon hoppade i igen och simmade vidare!!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Anneli

Badar gärna!!

Inläggav Anneli » ons 16 maj 2018, 09:52

Jag tog några bilder på valparna när vi var nere på udden och badade idag men tyvärr så blev det knappt några valpar på bilderna. Jag tycker att det är roligare att umgås med valparna och hitta deras egenskaper än att titta i kameralinsen. Jag gör ett nytt försök snart!!

En fin bild på valparnas pappa Remus kan ni få se i alla fall:

Bild
Anneli

Re: Tessys valpdagbok!!

Inläggav Anneli » fre 11 maj 2018, 21:45

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Anneli

Namn?!

Inläggav Anneli » ons 09 maj 2018, 09:42

Nu måste vi börja bestämma oss. Oj va vi har vänt och vridit på namntema till dessa två. Två starka kvinnor eller så deras koppling till England och Australien eller eller eller.... just nu är jag inne på att namntemat ska vara Bönorna för Tessy heter ju Atomos Bästa Bruna Böna i stamtavlan. Kanske hennes valpar kan heta Atomos Sköna Chokladböna?! Nämen jag vet inte.....jag brukar ju vakna en morgon och bara ha bestämt mig men än har det inte hänt....
Anneli

Valpmys och fika!

Inläggav Anneli » sön 06 maj 2018, 21:39

Varje söndag bjuder vi in de valpköpare som är intresserad av en valp från oss och Tessy och hennes två underbara valpar tyckte att det var toppen att så många var här bara för deras skull!
Anneli

Nästa

Återgå till Tessys valpdagbok