Tuffas valpdagbok

Natten har varit lugn

Inläggav Anneli » fre 12 jan 2018, 06:39

Tuffa ville ut en sväng och så var hon hungrig igen. Jösses vad hon äter! Valparna är tyst och nöjda och mumsar av mammas goda varma mjölk. Det finns massor med mat till dom små, skönt.

Jag börja blir lite trött nu så jag ska se om jag kan få upp Jocke ur sängen så han kan ha ett vakande öga på de små och fina mamma Tuffa.
Anneli

Re: Tuffas valpdagbok

Inläggav Anneli » fre 12 jan 2018, 03:35

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Anneli

Alla sover!

Inläggav Anneli » fre 12 jan 2018, 01:21

Det så fridfullt i lådan. Alla valpar äter eller sover och Tuffa sover gott. Vilket enastående jobb hon gjort senaste dygnet! Jag har inte hjälpt henne med någonting och hon har skött allt exemplariskt.

Nu är det tyst i huset. Lite sprakande från brasan bara. Alla sover. Mitt pass i lådan har nyss börjat. Vi brukar göra så att jag sover en stund på kvällen och sen är jag uppe på natten. Jag älskar den första natten i lådan. Att i tystnaden få känna efter hur det känns att ännu en gång ha varit med när valpar föds. Det är en magisk förmån. Å så ljuden och lukten från valparna. Hela känslan i rummet. Det går inte att beskriva utan måste upplevas. En blandning av eufori och att vara galet trött är säkert också viktiga delar i dom här nätternas känslostormar.

Nytt för denna gång är att vi befinner oss i det rum där vi i vanliga fall har vårt matbord. Det är flera skäl till att vi testar att boa in oss här istället denna gång och än så länge trivs vi mycket bra här både jag och Tuffa.

Tack alla ni som varit med oss det senaste dygnet. Era sms och rader i gästboken gör mig så glad. Det är så skönt att ha er med här hos oss!!

Nu ska jag gå en sväng via tvättmaskinen för det blir en del tvätt vid valpning och sen ska koka mig en kopp te och bara njuta. Tuffa snarkar högt nu. Min älskade Tuffa!! Vilken mamma! Vilken avelstik! Vilken synnerligen fin vän du är! Jag är så stolt och så lycklig över att du är min!!
Anneli

Vi har det bra!

Inläggav Anneli » tor 11 jan 2018, 18:42

Men tyvärr så har nätet sagt upp sig helt och ingen förstår vad som är fel. Nu har jag lånat Jockes telefon så jag ska kunna skriva några rader till er som är nyfikna på hur vi har det här i lådan.

Valparna mår toppen. Det är knäpptyst i lådan och det är det bästa tecken man kan få på att valpar mår alldeles utmärkt. Tuffa är lugn och trygg och passar på att sova lite. Det finns verkligen inga tecken som gör mig orolig för något eller någon i lådan och det är en härlig känsla.

Tuffa vill gärna äta mat och jag ger henne stora portioner och skålen blir tom varje gång. Jag lyckades lura ut Tuffa en snabbis och Jocke passade på att storstäda lådan. Skönt att få allt bytt och rent i lådan utan att ha den fina lilla mamman mitt i.

Kanske ska vi börja fundera på namntema? Jag har tidigare tänkt Popcorn-kullen för vi kallar ibland Tuffa för Popcorn men det är svårt att hitta nio Popcorn? Nyss fick jag en idé om Pop-kullen?! Eller har ni något braigt förslag?!
Anneli

Alla mår bra!

Inläggav Anneli » tor 11 jan 2018, 11:36

Jag lyckades just lura ut Tuffa så hon kunde kissa men hon gjorde just precis bara det och sen blixtsnabbt in igen!

Aptiten är på topp så jag serverade en skål med kycklinghjärta och lite lax plus rödkål, spenat och äpple och det var uppenbarligen jättegott för skålen blev helt ren. Så underbart med nyblivna mammor som äter med god aptit!!

Valparna mår utmärkt och det är tyst och lugnt i lådan.
Anneli

En pojke!!

Inläggav Anneli » tor 11 jan 2018, 10:04

Nu är dom nio!!
Alla är starka och pigga och hungriga!!
Anneli

En tjej till!

Inläggav Anneli » tor 11 jan 2018, 09:21

Nu är det åtta underverk i lådan! Fyra pojkar och fyra tjejer!
Anneli

Några bilder på de sju underverken!

Inläggav Anneli » tor 11 jan 2018, 09:09

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Anneli

En pojke!

Inläggav Anneli » tor 11 jan 2018, 08:09

Nu har vi fyra pojkar och tre flickor i vår låda! Alla mår bra och Tuffa är så himla duktig!!

Äntligen är Tuffa hungrig. Hon är inte velat ha någonting sedan 1½ dygn men nu slukar hon allt vi serverar.
Anneli

Två till!

Inläggav Anneli » tor 11 jan 2018, 07:30

Snabbt och lätt och nästan samtidigt kom en pojke och en flicka till!! Så nu har vi sex starka fina valpar i vår låda!!
Anneli

FöregåendeNästa

Återgå till Tuffas valpdagbok